KAHVERENGİ
Kansas Üniversitesi Sanat Müzesi'nde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar, duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak deği-şebilir yapmışlar. Arka fon beyaz kullanıldığında, insanlar müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun süre kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar. Arka fon kahverengi-ye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha hızlı hareket edip, daha az alan dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terk etmişler. O yüzden dikkat ederse-niz dünyadaki fast-food restaurantlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahve-rengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır. Hiçbir fast-foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz. Burger King, Kentucky Fried Chicken ve benzer fast-foodlar yıllardır bilinçli olarak tüm duvarlarını baştan aşağıya kahve-rengi ağaç kaplama yaparlar. Büronuzda kahverengi mobilyalar kullanmayın! Kahverengi aynı zaman-da teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak, daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Tüm ünlüleri rahatlıkla konuş-turmasıyla tanınan ünlü televizyoncu Larry King'i programında her seferinde kah-verengi kravatlar ve ceketlerle görürsünüz. Rivayetlere göre 40'lı yıllardan bu yana Avustralya'da kahverengi üç parça takım elbise üretilmediği söylenir. Batılılar, 'You blend in people' diyorlar. Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasın-da kaybolur gidersiniz. İş görüşmelerinizde, profesyonel toplantılarda sakın kahve-rengi giymeyin.
KIRMIZI
Kırmızı, iştah açar. Dünyadaki ünlü gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Coca Cola, Pizza Hut, MC Donald's, Ülker, Burger King... Bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz. Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır. 'Peki boğalar niye kırmızı renge saldırıyor?' cevabı ise il-ginç; maymunların dışında, araştırılan hayvanların hemen hepsi siyah-beyaz gör-mektedir. Yani boğalar da renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırırlar.
YEŞİL
Yeşil, güven verir. O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettik-leri iki renkten biridir. Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir. Batıda büyük otelle-rin mutfaklarında duvar renginin, aşçıların yeniliklerini arttırmak için yeşile boyan-dığı söylenir. Hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih eder. Çünkü ra-hatlatıcı ve sakinleştiricidir. Tabiatı en çok hatırlatan renktir. Yeşil alanlarda insan-ların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş. Sakız paketlerinde ve sebze sa-tılan yerlerde de yeşil en çok tercih edilen renktir.
SİYAH
Siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırsın da bir ifadesidir. Bizde ve Ba-tı'da siyah, matemi simgelerken Japonya'da mutluluğun simgesidir. Fonda kullanıl-dığında karamsarlığı çağrıştırır. Işığı yok eder. Konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein'in konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip ve bu şekilde düşündüğü söylenir.
MAVİ
Freud, maviyi sakin, diye niteler. Faber Birren ise tansiyonu düşürdüğü-nü söyler. Araplar ise mavi taşların kanın akışını yavaşlattığına inanırlar. Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır. Sakinleştirici bir renktir, Batı'da bu etkisi yüzün-den intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar. Mavi ve özellikle lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağ-rıştırır. Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyer-ler. O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanır-lar. Aynı şekilde Bill Clinton, büyük jüriye ifade vermesinden önce mavi kravat ta-karak daha altın bronz karışımı bir şekil ve rengi kullandığını hatırlayın. Daha çok altını ve parayı çağrıştırır çünkü.
MOR
Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altında korkuttu-ğu tespit edilen bir renk. 1998 yılında Ataköy'de çatıdan atlayarak intihar eden ço-cuğun şizofren olduğu belirtilmişti. İntihar fotoğrafında, yerdeki ajandadan, bir ke-nara savrulmuş çakmağa kadar her şey mordu. Tırnakları dahi mora boyanmıştı.
PEMBE
Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi da-ha rahat hissettiğimizi tespit etmişler. İngiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giydiği bilinir.
SARI
Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır. Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama firma-ları logolarında hep sarıyı kullanırlar. 'Ürün geçici, lütfen geri getirin' demek istiyor-lar. O yüzden dünyada hiç bir banka ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz. (Por-takal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir) Paranın geçici değil, kalıcı ol-masını isterler. Türkiye'de sarıyı logosunda baskın bir renk olarak kullanan tek banka, devlet bankası Vakıfbank'tır.
BEYAZ
Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden üzerinde fazla şaibeler olanların, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelerinde yarar var. Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder